Sørg for at have nok lager af populære varer
Vær forberedt på øget behov for kundeservice. Lad ikke dine kunder vente i lange telefonkøer
Overvej at bruge chat-support til hurtig kommunikation og lette presset på telefonsupport. Chat-support er effektivt, da man kan supportere flere kunder på én gang
Brug caching for hurtigere indlæsningstider
Sørg for, at dine billeder er komprimerede
Det er generelt en god idé at få lavet hastighedsoptimering op til store mærkedage, så du sikrer dig den bedst mulige indlæsningstid på din webshop
Se tilbage på tidligere Black Friday-kampagner for at finde forbedringsområder. Hvad virkede sidste år, og hvad virkede ikke?
Vær opmærksom på eventuelle trends i markedet, eksempelvis "Ja-tak-tilbud" og lignende måder at sælge på
Sørg for, at din webshop er fuldt optimeret til mobile enheder. Størstedelen af dine besøgende kommer herfra
Test alle funktioner på mobil for at sikre en velsmurt købsoplevelse
Sørg for, at dine USP’er tydeligt kan ses og læses på alle landingssider. Vi vil helst undgå små faldgruber denne dag, såsom leveringstid, returordning, lagerstatus, fragtpris, chat m.m.
Vis dine Black Friday-tilbud tydeligt på forsiden
Brug nedtællinger og bannere for at skabe en følelse af urgency
Husk, at dine kunder denne dag lander på din side med en forventning om Black Friday-tilbud. Det er derfor vigtigt, at du fanger dem i dette moment og giver dem anledning til IKKE at bounce (gå tilbage)